Blog

Βήμα 6ο – Προετοιμασία για έσοδα από την ιστοσελίδα

       Στο βήμα αυτό θα κάνουμε τις απαραίτητες διαδικασίες για να αποκτήσουμε έσοδα για την ιστοσελίδα μας. Εδώ θα αναλύσουμε τρία βασικά θέματα:

1. Διαφήμιση προϊόντων

2. Έσοδα από Google Adsense

3. Χτίσιμο Λίστας – List Building

Διαφήμιση προϊόντων

       Όπως αναφέραμε και σε άλλο σημείο, υπάρχουν δύο βασικά είδη ιστοσελίδας που μπορεί να δημιουργήσει κάποιος, είτε δηλαδή να δημιουργήσει μία σελίδα ενημερωτικού περιεχομένου και ταυτόχρονα να προωθεί προϊόντα σχετικά με το θέμα, είτε η ιστοσελίδα να είναι “Reviews” από κάποια προϊόντα που θεωρούμε αξιόπιστα (καθαρά προωθητικού χαρακτήρα) Σαφώς, προτείνεται περισσότερο η ενημερωτικού τύπου ιστοσελίδα, καθώς η διαφήμιση είναι πιο έμμεση, ενώ στην δεύτερη περίπτωση, το πιο πιθανό είναι ο επισκέπτης να καταλάβει ότι φτιάξαμε την ιστοσελίδα μόνο και μόνο για να προωθούμε προϊόντα και ίσως να μην εμπιστεύεται τις κριτικές μας για τα προϊόντα αυτά.

        Αφού λοιπόν έχουμε γίνει μέλος στις εταιρείες που παρέχουν affiliate προγράμματα και έχουμε επιλέξει ποια προϊόντα θα προωθήσουμε, οφείλουμε να προσέξουμε τα εξής:

– Εφόσον η ιστοσελίδα μας είναι ενημερωτικού χαρακτήρα, πρέπει να υπάρχει ξεχωριστός χώρος μέσα στην ιστοσελίδα με τίτλο product reviews, suggested products ή shopping ή οποιοδήποτε άλλο τίτλο που να παραπέμπει σε θετικές κριτικές για αξιόπιστα προϊόντα. Εκεί θα εμφανίζονται τα προϊόντα που θα προωθούμε. Μέσω του Amazon, μπορούμε να φτιάξουμε αυτήν την σελίδα να εμφανίζεται σαν e-shop όπου όταν ο επισκέπτης επιλέγει ένα προϊόν, κατευθύνεται στην επίσημη ιστοσελίδα του Amazon και το αγοράζει από εκεί. Ένα παράδειγμα μπορείτε να δείτε εδώ. Οφείλουμε φυσικά να έχουμε επιλέξει προϊόντα που θα καλύπτουν μία πιθανή ανάγκη του επισκέπτη της ιστοσελίδας μας.

– Εφόσον έχετε πληγηθεί στις ιστοσελίδες που παρέχουν affiliate programs, θα προσέξατε ότι μπορούμε να διαφημίσουμε ένα προϊόν βάζοντας banner στην ιστοσελίδα μας, δηλαδή μία εικόνα, στην οποία υπάρχει ενσωματωμένο το affiliate link μας, και κάνοντας κλικ κάποιος στο banner, μεταφέρεται στην ιστοσελίδα του προϊόντος που προωθούμε. Τα banners είναι πιο ελκυστικά στον επισκέπτη της ιστοσελίδας μας και μπορούν να υπάρχουν σε όλους τους χώρους της ιστοσελίδας μας. Τα banners μπορούν να είναι ενσωματωμένα σε ένα άρθρο, στο πλάι της ιστοσελίδας μας κτλ. Για να τα τοποθετήσουμε εκεί που θέλουμε παίρνουμε τον αντίστοιχο κώδικα που μας δίνει η εταιρεία που δίνει και το affiliate link, και τον τοποθετούμε στο μέρος της ιστοσελίδας που επιθυμούμε.

Έσοδα από Google Adsense

      Όταν κάποιος δημιουργήσει την δική του ιστοσελίδα, μπορεί να αποκτήσει έσοδα και από άλλες πηγές, εκτός από το Affiliate Marketing. Μία βασική πηγή εσόδων είναι και το Google Adsense. Το Google Adsense εξηγείται εδώ.

       Για να εγγραφούμε στο Google Adsense είτε μεταβαίνουμε στο http://adsense.google.com και κάνουμε εγγραφή για Google λογαριασμό. Είτε, εφόσον έχουμε e-mail στο Gmail τότε με τους ίδιους κωδικούς έχουμε πρόσβαση στο Google Adsense. Για να εγγραφούμε, συμπληρώνουμε την φόρμα της αίτησης και ακολουθούμε την προβλεπόμενη διαδικασία. Εννοείται πως η εγγραφή είναι δωρεάν.

       Για να εγκαταστήσουμε το Google Adsense μέσω WordPress, μπορούμε να εγκαταστήσουμε ένα plugin, όπως το Adsense on Top ή το Best Google Adsense και από εκεί ρυθμίζουμε εύκολα που θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις, πόσες διαφημίσεις θα εμφανίζονται, τι είδους διαφημίσεις θα εμφανίζονται (κειμένου ή εικόνας, ή συνδυασμού) Αρκεί στο κατάλληλο πεδίο να συμπληρώσουμε το Adsense ID μας. Μέσω Weebly, μπορούμε να εγκαταστήσουμε το Adsense πανεύκολα κάνοντας Drag and Drop το εικονίδιο του Adsense (που βρίσκεται στα Elements) στο σημείο που θέλουμε να εμφανίζονται οι διαφημίσεις.

    {Εναλλακτικά, μπορούμε να δημιουργήσουμε κώδικα μέσω της ιστοσελίδας του Adsense, όπου μέσα στον κώδικα να ορίσουμε πως ακριβώς θέλουμε να εμφανίζονται οι διαφημίσεις στην ιστοσελίδα μας. Πιο συγκεκριμένα τον κώδικα τον δημιουργούμε μεταβαίνοντας στην επιλογή My ads –> New ad unit. Εκεί ορίζουμε τα χαρακτηριστικά των διαφημίσεων που θέλουμε να προβάλλουμε και έπειτα επιλέγουμε “save and get code”. Τον κώδικα μπορούμε να τον επικολλήσουμε σε όποιο σημείο της ιστοσελίδας θέλουμε να εμφανίζονται αυτές οι διαφημίσεις, αρκεί στο σημείο αυτό, να μπορεί να διαβαστεί ο κώδικας. Δηλαδή στο WordPress μπορούμε να τον επικολλήσουμε σε ένα “Text” που βρίσκεται στα Widgets ή οπουδήποτε αλλού υπάρχει html επιλογή. Μέσω Weebly, πρώτα πρέπει να κάνουμε Drag and Drop το εικονίδιο “Custom HTML” και εκεί να επικολλήσουμε τον κώδικα.}

    Προτείνεται να μην είναι η ιστοσελίδα μας γεμάτη με διαφημίσεις καθώς από τη μία πλευρά αυξάνεται η πιθανότητα να κάνει κάποιος κλικ στις διαφημίσεις αυτές και να έχουμε έσοδα αλλά από την άλλη ας μην ξεχνάμε ότι όταν ο επισκέπτης της ιστοσελίδας μας βλέπει πολλές διαφημίσεις, τότε μπορεί πιο εύκολα να φύγει από την ιστοσελίδα μας, κάνοντας κλικ σε μία από αυτές τις διαφημίσεις. Δηλαδή καλό είναι οι διαφημίσεις να υπάρχουν σε έναν μέτριο βαθμό ώστε και να έχουμε έσοδα από αυτές αλλά ούτε να δημιουργείται μέσω αυτών μία πόρτα εξόδου από την ιστοσελίδα μας.

     Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι έχοντας εγκαταστήσει το Google Adsense σε ένα σημείο στην ιστοσελίδα μας, δεν ορίζουμε εμείς τις διαφημίσεις που θα προβάλλονται εκεί. Οι διαφημίσεις αυτές ορίζονται από την Google σύμφωνα με κάποια κριτήρια, όπως το περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας και τις προηγούμενες αναζητήσεις που έκανε στο Google ο επισκέπτης της ιστοσελίδας μας. Δηλαδήοι διαφημίσεις που θα εμφανίζονται στο σημείο που έχουμε ορίσει αλλάζουν  συνεχώς και είναι διαφορετικές σε κάθε επισκέπτη της ιστοσελίδας μας.

 Χτίσιμο Λίστας – List Building          

       Πολλοί internet marketers θεωρούν ότι “όλα τα λεφτά” είναι στο χτίσιμο της λίστας. Τι θα πει αυτό όμως; Ποια η χρησιμότητά του; Χτίσιμο λίστας είναι να δημιουργήσουμε μία λίστα με επικέπτες της ιστοσελίδας μας, με τα ονόματά  τους και τα e-mail τους, με σκοπό να επικοινωνούμε με αυτούς τακτικά μέσω e-mail και να “χτίσουμε” μία σχέση εμπιστοσύνης. Τα μέλη της λίστας μας θα είναι ευχαριστημένα καθώς θα μαθαίνουν καινούργια πράγματα μέσω των e-mails που θα τους στέλνουμε (τύπου newsletter) και εμείς θα μπορούμε να τους προωθούμε προϊόντα που πραγματικά θα ενδιαφέρονται για αυτά και θα καλύπτουν κάποια τους ανάγκη. Για παράδειγμα όταν μπει κάποιος στην ιστοσελίδα που έχουμε φτιάξει και έχει θέμα την υγιεινή διατροφή, έχοντας τα e-mails από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας μας, τότε μπορούμε να τους στέλνουμε τακτικά e-mails με σκοπό να τους ενημερώνουμε για θέματα διατροφής και κάποιες φορές να τους προτείνουμε να αγοράσουν ένα βιβλίο που θα έχει χρήσιμα πράγματα για το θέμα αυτό.

       Εδώ θέλουμε να επισημάνουμε ότι δεν πρέπει να βλέπουμε την πώληση σαν μία διαδικασία όπου θα προσπαθήσουμε να πείσουμε τον άλλον να αγοράσει κάτι, μόνο και μόνο για να έχουμε ΕΜΕΙΣ έσοδα. Αυτό που πρέπει να σκεφτόμαστε είναι να βοηθήσουμε τον άλλον να βρει το προϊόν που θα του καλύψει μία ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΓΚΗ. Η προσέγγιση δηλαδή που κάνουμε πρέπει να είναι πελατοκεντρική και αυτό να διαφαίνεται σε όλο το φάσμα της ιστοσελίδας που θα δημιουργήσουμε. Αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό από τον επισκέπτη της ιστοσελίδας μας και εκτιμάται πολύ θετικά. Αντίθετα αν αισθάνεται ο επισκέπτης της ιστοσελίδας μας ότι είναι απλά ένας “αριθμός”, τότε το πιο πιθανό είναι να μην ξαναεπισκεφτεί την ιστοσελίδα μας. Αν ερευνήσουμε σωστά τα προϊόντα που θέλουμε να προωθήσουμε, θα δούμε ότι τις περισσότερες φορές αυτά που “πουλάνε” περισσότερο σημαίνει ότι καλύπτουν μία ανάγκη την οποία έχουν πολλοί άνθρωποι.

       Πώς όμως θα πάρουμε τα e-mails των επισκεπτών της ιστοσελίδας μας; Υπάρχουν πολλοί τρόποι να πάρουμε τα e-mails των επισκεπτών της ιστοσελίδας μας. Ο πιο διαδεδομένος είναι το να ζητούμε από τον επισκέπτη της ιστοσελίδας μας να μας δώσει το μικρό του όνομα και το e-mail του για να του στείλουμε κάτι “Δωρεάν” το οποίο μπορεί να είναι είτε ψηφιακό βιβλίο είτε λογισμικό είτε ακόμα και κάποιο φτηνό υλικό αντικείμενο (π.χ. gadgets)  Το δωρεάν πάντα έλκει τον επισκέπτη και ειδικά όταν η γενικότερη παρουσία της ιστοσελίδας μας είναι ελκυστική, το πιο πιθανό είναι οι περισσότεροι επισκέπτες να δώσουν το e-mail τους για να λάβουν αυτό το δωρεάν υλικό. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε, βάζοντας σε κάποιο σημείο στην αρχική σελίδα, πεδία όπου συμπληρώνει ο επισκέπτης το όνομα και το e-mail του για να εγγραφεί στο newsletter της ιστοσελίδας ή για να λάβει κάτι δωρεάν (π.χ. Chris Membership site) Μπορούμε επίσης να διοργανώσουμε διαγωνισμούς, όπου κάποιοι τυχεροί θα λάβουν ένα δώρο. Έτσι για να συμμετάσχει κάποιος στην κλήρωση, μας δίνει το e-mail του και καταχωρείται στην βάση μας.

         Που όμως θα βρούμε αυτό το “κάτι” που θα δώσουμε δωρεάν στον επισκέπτη της ιστοσελίδας μας με σκοπό να μας δώσει το e-mail του; Εδώ ανοίγει ένα μεγάλο κεφάλαιο στο Internet Marketing που λέγεται PLR products. Εδώ θα αναφέρουμε μόνο αυτά που χρειάζονται για την παρούσα περίπτωση. Εξηγούμε τα πάντα με ένα παράδειγμα. Έπισκεπτόμαστε την ιστοσελίδα Surefirewealth  . Στην ιστοσελίδα αυτή υπάρχουν εκατοντάδες προϊόντα, βιβλία, software, grafphics κτλ. τα οποία διατίθενται με πνευματικά δικαιώματα. Δηλαδή όταν ένα βιβλίο από την ιστοσελίδα αυτή έχει την ένδειξη PLR  διατίθεται με πλήρη πνευματικά δικαιώματα, αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να το κάνουμε πρακτικά ό,τι θέλουμε, ακόμα και να το δίνουμε δωρεάν στους επισκέπτες της ιστοσελίδας μας! Σε αυτό λοιπόν θα δώσουμε πολύ προσοχή.Όταν γίνουμε μέλη στην παραπάνω ιστοσελίδα αποκτούμε τέτοιου είδους δικαιώματα σε πολλά προϊόντα που μπορούμε να τα διαθέσουμε δωρεάν με σκοπό να πάρουμε τα e-mails των επισκεπτών μας για μελλοντική επικοινωνία, όπως εξηγήσαμε παραπάνω. Αν όμως κάποιος γίνει silver ή gold member (πληρώνοντας κάποιο χρηματικό ποσό) , τότε έχει πρόσβαση σε πολύ περισσότερα προϊόντα τα οποία είναι και πολύ καλύτερα ποιοτικά. 

         Έστω  ότι κάποιος γίνεται μέλος δωρεάν , τότε επιλέγοντας Free Members –> Downloads, εμφανίζεται μία λίστα από προϊόντα τα οποία μπορεί να κάνει download. Έστω ότι εμφανίζεται το παρακάτω βιβλίο που φαίνεται στην εικόνα

 

          Πρέπει να προσέξουμε τα σημεία που φαίνονται με έμφαση. Κάνουμε κλικ στο “Click here to download” για να κατεβάσουμε το προϊόν (το βιβλίο στην συγκεκριμένη περίπτωση) για να δούμε αν έχει σχέση με την ιστοσελίδα μας και κυρίως , για να ελέγξουμε την ποιότητά του. Δεν σημαίνει πως επειδή παρουσιάζεται κάτι με ωραίο εξώφυλλο, πως είναι και καλό ποιοτικά, ειδικά όταν κάποιος είναι free member, πρέπει να ελέγχει καλά το περιεχόμενο του βιβλίου που θέλει να δώσει δωρεάν στους επισκέπτες του καθώς δεν είναι όλα τα προϊόντα ποιοτικά. Όταν κάποιος γίνεται silver ή gold member, τα προϊόντα που έχει πρόσβαση είναι σαφώς καλύτερα. Στο υπογραμμισμένο σημείο : Includes Private Label Rights , δίνουμε ιδιαίτερη σημασία, καθώς αν αναγράφεται κάτι άλλο όπως Personal Use Only (προσωπική χρήση μόνο) ή Includes Resale Rights (Δικαίωμα μεταπώλησης) τότε σημαίνει πως δεν έχουμε το δικαίωμα να δίνουμε δωρεάν το βιβλίο σε κανέναν! Στην λίστα με τα προϊόντα που θα μας εμφανιστεί, επιλέγουμε μόνο αυτά που γράφουν Includes Private Label Rights. Για να είμαστε όμως 100% σίγουροι ότι μπορούμε να δώσουμε δωρεάν σε όποιον θέλουμε το προϊόν πρέπει να επιλέξουμε “Click here to download the reseller package” Έπειτα θα εμφανιστεί ένα αρχείο με το όνομα PLR-RIGHTS.txt το οποίο θα πρέπει να διαβάσουμε πάρα πολύ προσεκτικά. Στο αρχείο αυτό αναγράφονται πολύ αναλυτικά τα πνευματικά δικαιώματα που έχει κάποιος πάνω στο προϊόν αυτό. Για παράδειγμα, για το προϊόν που επιλέξαμε το αρχείο αυτό που παρουσιάζεται φαίνεται στην παρακάτω εικόνα:

 

       Εξυπακούεται ότι για να δώσουμε το προϊόν αυτό δωρεάν στους επισκέπτες της ιστοσελίδας μας με σκοπό να μας δώσουν το e-mail τους για επικοινωνία, πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι υπάρχει η επιλεγμένη φράση στο αρχείο αυτό, δηλαδή η φράση: You can give the product away.

       Πως  όμως θα διαχειριστούμε εμείς αυτά τα e-mails των επισκεπτών μας. Μπορούμε να το κάνουμε αυτό μόνοι μας δωρεάν, ανάλογα με τον τρόπο που θα φτιάξουμε την ιστοσελίδα μας. Αλλά αν η λίστα μας είναι μεγάλη, τότε είναι πολύ πιθανό να χρειαστούμε την συνδρομή μιάς εταιρείας που θα διαχειρίζεται αυτά τα e-mails αυτόματα χωρίς εμείς να κάνουμε κάτι παρα μόνο να ορίσουμε τι θέλουμε να γράφουν τα e-mails που θα λαμβάνουν τα μέλη μας και κάθε πότε να στέλνονται αυτά στα μέλη μας.  Η πιο αξιόπιστη εταιρεία που προτείνεται για αυτή τη δουλειά είναι η Aweber. Έχει πολύ καλές τιμές και ιδιαίτερα εύχρηστο μενού επιλογών.  Στο σημείο λοιπόν της ιστοσελίδας που θέλουμε να υπάρχει το πεδίο όπου ο επισκέπτης της ιστοσελίδας μας θα δίνει το όνομά του και το e-mail του για να λάβει κάτι δωρεάν, τα ονόματα και τα e-mails καταχωρούνται αυτόματα στην Aweber και επίσης αυτόματα στέλνονται τα e-mails που έχουμε ορίσει στα μέλη που εγγράφονται.