Blog

Τι είναι SEO ;

Τα αρχικά SEO σημαίνουν Search Engine Optimization ή στα ελληνικά “βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης” . Το SEO περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που απαιτούνται να γίνουν , είτε εντός της ιστοσελίδας , είτε εκτός της ιστοσελίδας , ώστε να εμφανίζεται η ιστοσελίδα  ει δυνατόν στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης για συγκεκριμένες λέξεις (keywords) που βάζει ο χρήστης στην μπάρα αναζήτησης της μηχανής αναζήτησης (π.χ. Google). Αυτό εξασφαλίζει μεγάλη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα , καθώς οι περισσότεροι χρήστες, πλοηγούνται στις ιστοσελίδες των πρώτων αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Για παράδειγμα αν φτιάξουμε μία ιστοσελίδα που έχει ως κύριο θέμα την εκπαίδευση σκύλων , αυτό που επιδιώκουμε κάνοντας διάφορες SEO ενέργειες είναι να εμφανίζεται η ιστοσελίδα αυτή στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης όταν ο χρήστης βάλει στο google τις λέξεις κλειδιά: εκπαίδευση σκύλων,  εκπαίδευση σκύλου, βασική εκπαίδευση σκύλου κτλ. Αν φτιάξουμε την ιστοσελίδα στα Αγγλικά, τότε μέσω των ενεργειών SEO ενεργειών αποσκουπούμε να εμφανίζεται η ιστοσελίδα μας στα πρώτα αποτελέσματα αναζήτησης για τις αντίστοιχες λέξεις στα Αγγλικά π.χ. puppy training, dog training κτλ.

Ο σκοπός των ενεργειών SEO είναι να εμφανίζεται η ιστοσελίδα ει δυνατόν στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης καθώς έτσι επιτυγχάνεται μεγάλη επισκεψιμότητα , αφού οι περισσότεροι χρήστες τις περισσότερες φορές επισκέπτονται τις ιστοσελίδες που βρίσκονται στις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης εννοούμε τα πρώτα δέκα αποτελέσματα ή αλλιώς οιπρώτες δέκα ιστοσελίδες που εμφανίζονται έχοντας κάνει αναζήτηση για ένα συγκεκριμένο keyword.

Κeywords ή λέξεις – κλειδιά λέγονται οι λέξεις ή φράσεις που χρησιμεύουν για την διαδικασία αυτή. Βάζοντας λοιπόν στην μπάρα αναζήτησης την φράση puppy training π.χ. , η Google χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο για να εμφανίσει στα πρώτα αποτελέσματα τις πιο “ποιοτικές” (σύμφωνα με την διαδικτυακή τους παρουσία) και σχετικές ιστοσελίδες με το keyword που βάλαμε (το puppy training).

Πως θα εντοπίζουμε όμως τα Keywords τα οποία πρέπει να στοχεύσουμε μέσω της ιστοσελίδας μας;

Αυτό που επιδιώκεται είναι η ιστοσελίδα να εμφανίζεται στα πρώτα αποτελέσματα αναζήτησης για keywords (λέξεις-κλειδιά) που έχουν πολλές αναζητήσεις το μήνα, τότε εξασφαλίζεται μεγάλη και δωρεάν επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα .

Για παράδειγμα, η φράση “puppy training” έχει 22.000 αναζητήσεις το μήνα. Δηλαδή, 22.000 φορές το μήνα μπαίνει η φράση αυτή στην μπάρα αναζήτησης του Google. Εάν λοιπόν η ιστοσελίδα μας εμφανίζεται πρώτη ή εστω στα πρώτα 10 αποτελέσματα, τότε περίπου 100 – 500 επισκέπτες την ημέρα θα καταλήγουν στην ιστοσελίδα μας. Εάν στοχεύουμε σε ένα keyword όμως, όπως το “puppy training guide” που έχει 590 αναζητήσεις το μήνα, τότε δεν μπορούμε να περιμένουμε πάνω από 10-15 επισκέψεις την ημέρα στην ιστοσελίδα μας. Άρα αυτό που έχει σημασία δεν είναι απλά να βγαίνει η ιστοσελίδα μας στην πρώτη σελίδα του Google για οποιοδήποτε keyword αλλά για Keywords που έχουν πολλές αναζητήσεις το μήνα.

Για να βρούμε πόσες αναζητήσεις έχει κάθε λέξη ή φράση στην μπάρα αναζήτησης του Google, επισκεπτόμαστε την ιστοσελίδα: https://adwords.google.com –> Αναφορά και εργαλεία –> Εργαλείο λέξεων κλειδιών (τοποθεσείες όλες – γλώσσες όλες) Περισσότερα για την σωστή χρήση του εργαλείου αυτού θα βρείτε εδώ

Πως λοιπόν λειτουργεί η μηχανή αναζήτησης GOOGLE για να εμφανίσει τα αποτελέσματα αναζήτησης ;

Το Google λοιπόν, όταν του δίνουμε εμείς κάποιον όρο στην μπάρα αναζήτησης για να βρούμε κάποιες πληροφορίες γύρω από τον όρο αυτό, χρησιμοποιεί έναν τεράστιο και πολύπλοκο αλγόριθμο με πάρα πολλές μεταβλητές για να ΅αποφασίσει΅ ποιες ιστοσελίδες θα εμφανίσει πρώτες στα αποτελέσματα αναζήτησης για τον όρο που του δώσαμε.

Σε γενικές γραμμές, μπορούμε να πούμε ότι το Google ελέγχει δύο πράγματα. Ποιές ιστοσελίδες είναι σχετικές με την λέξη ή τη φράση που βάλαμε στην μπάρα αναζήτσης και το δεύτερο πράγμα που ελέγχει είναι ποιες ιστοσελίδες έχουν μία καλή διαδικτυακή παρουσία. Έτσι εμφανίζει στα πρώτα αποτελέσματα ιστοσελίδες που είναι πιο σχετικές με τον όρο αυτό (π.χ. έμφανίζουν στο περιεχόμενό τους πολλές φορές τον όρο puppy training) και από τις πιο σχετικές ιστοσελίδες, θα εμφανιστούν πρώτες αυτές που έχουν την πιο καλύ διαδικτυακή παρουσία (π.χ. να υπάρχουν πολλές διαφορετικές ιστοσελίδες που να παραπέμπουν σε αυτήν κτλ.)

Αναλύοντας περισσότερο το παράδειγμα που αναφέραμε, όταν βάλει κάποιος στην μπάρα αναζήτησης την φράση puppy training , τότε το Google εμφανίζει στα αποτελέσματα αναζήτησης τις σχετικές ιστοσελίδες με το puppy training. Δηλαδή το Google μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου “σκανάρει” όλες τις ιστοσελίδες του internet και “βλέπει” σε ποιες από αυτές κυριαρχούν λέξεις ή φράσεις που έμπεριέχεται η έννοια puppy training. Δηλαδή βλέπει τις ιστοσελίδες που μέσα στο domain τους, στα κείμενά τους, τις φωτογραφίες τους κτλ εμφανίζονται πολλές φορές λέξεις ή φράσεις όπως dog training, how to train a dog, puppy training κτλ

Έστω ότι το Google εντοπίσει 1000 τέτοιες ιστοσελίδες που είναι σχετικές με το keyword που βάλαμε στην μπάρα αναζήτησης, δηλαδή το “puppy training”. Από αυτές τις χίλιες λοιπόν σχετικές ιστοσελίδες, στα πρώτα αποτελέσματα θα εμφανιστούν αυτές που έχουν την πιο ποιοτική διαδικτυακή παρουσία, δηλαδή αυτές που είναι πιο ποιοτικές ως προς την διαδικτυακή τους παρουσία.

Στην συνέχεια αναλύουμε τις έννοιες “σχετικές” ιστοσελίδες και ιστοσελίδες με “ποιοτική διαδικτυακή παρουσία”

Α. Πως αποδεικνύεται ότι μία ιστοσελίδα είναι σχετική με ένα keyword;

Το να υπάρχει σε μία ιστοσελίδα μία αναφορά σε κάποιο άρθρο για το puppy training, δεν αρκεί για την Google ώστε να αποδειχθεί ότι η ιστοσελίδα αυτή είναι πολύ σχετική με το puppy training. Πρέπει λοιπόν να γίνουν κάποιες ενέργειες μέσα στην ιστοσελίδα που θα αποδεικνύουν ότι η ιστοσελίδα είναι πολύ σχετική με το puppy training. Όλες οι ενέργειες που γίνονται μέσα στην ιστοσελίδα και έχουν σκοπό να ανέβει η ιστοσελίδα στα αποτελέσματα αναζήτησης για κάποιο συγκεκριμένο keyword λέγονται on-site SEO ενέργειες. Ενδεικτικά κάποιες από αυτές είναι:

Να εμφανίζεται το keyword που έχουμε στοχεύσει:

1. Στον τίτλο της ιστοσελίδας

2. Στην meta-description της ιστοσελίδας δύο φορές (υπάρχει ένα πεδίο που λέγεται meta-description και το διαβάζουν οι μηχανές αναζήτησης για να “καταλάβουν” το περιεχόμενο της ιστοσελίδας

3. Σε πολλά αρθρα μέσα στην ιστοσελίδα. Φυσικά παίζει ρόλο να υπάρχει αρκετό γραπτό περιεχόμενο σχετικό με το keyword

4. Στους τίτλους των φωτογραφιών και στο alt text (πεδίο που διαβάζουν οι μηχανές αναζήτησης για κάθε φωτογραφία)

5. Στις επικεφαλίδες και στις υποεπικεφαλίδες των άρθρων (h1,h2,h3 headings)

Β. Πως αποδεικνύεται ότι μία ιστοσελίδα έχει ποιοτική διαδικτυακή παρουσία;

Για να οριστεί ότι μία σελίδα έχει ποιοτική διαδικτυακή παρουσία, πρέπει να ελεγθούν πάρα πολλοί παράμετροι που συνιστούν έναν τεράστιο αλγόριθμο. Εν συντομία θα αναφερθούμε σε κάποιους βασικούς παράγοντες που αποδεικνύουν πως μία σελίδα έχει ποιοτική διαδικτυακή παρουσία και άρα έχει πολλές πιθανότητες να εμφανιστεί στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης για το keyword που έχει στοχεύσει

Να υπάρχουν αναφορές για την ιστοσελίδα αυτή από άλλες ιστοσελίδες.

Στην περίπτωση αυτή αναφερόμαστε σε διαφόρων ειδών ιστοσελίδες που μπορούν να φιλοξενήσουν μια αναφορά στην ιστοσελίδα μας. Για παράδειγμα, στην ιστοσελίδα του in.gr  –>http://directory.in.gr/ShowEntities.aspx?deid=1876 θα δείτε πως υπάρχουν links για διάφορες ιστοσελίδες σχετικών με τον εξοπλισμό αυτοκινήτου. Τα links που υπάρχουν σε άλλες ιστοσελίδες λέγονται backlinks. Δηλαδή, όσα περισσότερα backlinks υπάρχουν για μία ιστοσελίδα, τόσο πιο ποιοτική μπορεί να θεωρείται η ιστοσελίδα. Βέβαια, δεν αρκεί όμως να υπάρχουν πολλά backlinks σε οποιαδήποτε τυχαία ιστοσελίδα, το καλύτερο είναι τα Backlinks να υπάρχουν σε ιστοσελίδες που και αυτές θεωρούνται ποιοτικές και σχετικές με το keyword που μας ενδιαφέρει.

Έχει ιδιαίτερη σημασία να υπάρχουν backlinks σε διαφόρων ειδών ιστοσελίδες. Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποια είδη ιστοσελίδων που μπορούν να φιλοξενήσουν δωρεάν ένα backlink για μια ιστοσελίδα:

Web Directories (π.χ. http://directory.in.gr) , Article Directories ( π.χ. http://www.ezinearticles.gr, http://www.ezinearticles.com ) , Press Release sites ( π.χ. http://www.pr.com ), Social Bookmarking Sites (π.χ. http://www.stumbleupon.com), Social networking sites ( Facebook, Twitter)  και πολλά άλλα.

Όλες οι ενέργειες που γίνονται έξω από την ιστοσελίδα ( σε άλλα sites) με σκοπό την καλύτερη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης μιας ιστοσελίδες ανήκουν στις off-site SEO ενέργειες

Ο ρόλος του Google Page Rank

Ένας από τους σημαντικούς παράγοντες (αλλά όχι ο μόνος φυσικά) που δείχνει ότι μία ιστοσελίδα έχει ποιοτική διαδικτυακή παρουσία είναι το Google Page Rank. Google page rank (PR) είναι τρόπον τινά, η βαθμολογία που δίνει το Google με άριστα το 10 για την κάθε  ιστοσελίδα (ποιότητα με βάση την διαδικτυακή της παρουσία, όχι με βάση το περιεχόμενό της) Αυτή η βαθμολογία προκύπτει από έναν τεράστιο αλγόριθμο.

Ένα παράδειγμα είναι το εξής: αν βάλουμε την λέξη SEO στην μπάρα αναζήτησης του Google, στα πρώτα αποτελέσματα θα εμφανιστεί η ιστοσελίδα seomoz.org , αυτό γίνεται επειδή η ιστοσελίδα αυτή έχει βαθμολογία 7/10 και φυσικά το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι απόλυτα σχετικό με την λέξη SEO που βάλαμε στην μπαρα αναζήτησης . Το google page rank για κάθε ιστοσελίδα, μπορούμε να το βλέπουμε από το www.prchecker.info

Γενικά, για να θεωρήσει το Google μία ιστοσελίδα σχετική με ένα keyword και ταυτόχρονα ποιοτική ελέγχει πάρα πολλά πράγματα και δίνει διαφορετική βαρύτητα στο καθένα, συνθέτοντας έναν δύσκολο αλγόριθμο. Κάποιοι παράγοντες έχουν σχέση με την ίδια την ιστοσελίδα (on page SEO) και κάποιοι άλλοι παράγοντες έχουν σχέση με τις άλλες ιστοσελίδες που υπάρχουν στο ιντερνετ (Off page SEO) . Εάν θέλετε να δημιουργήσετε μόνοι σας ιστοσελίδα, στο βήμα προώθηση ιστοσελίδας, αναλύονται αναλυτικά αρκετές ενέργειες SEO που πρέπει να γίνουν ώστε να εξασφαλιστεί μία όσο το δυνατόν μία “καλύτερη θέση” στα αποτελέσματα αναζήτησης.



Αφήστε ένα σχόλιο