Αφού ολοκληρώσατε τα προηγούμενα βήματα εργασίας, αυτό που απομένει είναι να προωθήσετε επιτυχώς την ιστοσελίδα σας ώστε να αποκτήσετε επισκεψιμότητα. Εξυπακούεται ότι όσο πιο μεγάλη επισκεψιμότητα έχει η ιστοσελίδα σας, τόσο μεγαλύτερα θα είναι και τα έσοδα σας, είτε από το Affiliate Marketing είτε από το Google Adsense μέσω των διαφημίσεων. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προωθήσετε την ιστοσελίδα σας, άλλοι είναι δωρεάν και άλλοι έχουν κάποιο κόστος.
Εδώ θα αναφερθούμε κατά βάση στους δωρεάν τρόπους προώθησης που απαιτούν βέβαια κάποιες συγκεκριμένες ενέργειες από εσάς.
SEO on-page
Την ακριβή έννοια του SEO την εξηγούμε σε ξεχωριστό μέρος της ιστοσελίδας μας. Στην παρούσα ενότητα θα αναφερθούμε στις ενέργειες SEO που πρέπει να κάνετε στην ιστοσελίδα σας. Τις ενέργειες αυτές τις κάνετε κατά τη διάρκεια κατασκευής της και είναι οι ίδιες, με όποια πλατφόρμα και να χρησιμοποιήετε για να φτιάξετε την ιστοσελίδα σας. (wordpress, weebly, joomla…)
– Με όποιον τρόπο και να φτιάξετε την ιστοσελίδα σας, υπάρχει φόρμα όπου πρέπει να συμπληρώσετε κάποιες λέξεις κλειδιά (keywords) που έχετε ορίσει έτσι ώστε να “γνωρίσουν” οι μηχανές αναζήτησης για ποιο θέμα αναφέρεται η ιστοσελίδα σας ή κάποιο συγκεκριμένο άρθρο στην ιστοσελίδα σας. Ανάλογα με την πλατφόρμα που θα χρησιμοποιήσετε για την κατασκευή της ιστοσελίδας σας, ορίζετε keywords για την αρχική σελίδα της ιστοσελίδας μας, για κάθε άρθρο της ιστοσελίδας μας, για κάθε category και για κάθε page (μέσω Plugin All-in-one SEO Pack στο wordpress ή μέσω επιλογής settings –> SEO στο Weebly)
– Επίσης υπάρχει φόρμα όπου ορίζετε με μία πρόταση την περιγραφή (description) της ιστοσελίδας σας την οποία πρέπει να συμπληρώνουμε πάντοτε. (μέσω Plugin All-in-one SEO Pack στο wordpress ή μέσω επιλογής settings –> SEO στο Weebly)
– Οι λέξεις κλειδιά (keywords-tags) που ορίζουμε μας πρέπει να εμφανίζονται συχνά αλλά όχι υπερβολικά και στα κείμενα τις ιστοσελίδας σας.
– Να φτιάχνετε τα permalinks με φιλικό στις μηχανές αναζήτησης τρόπο. Permalink είναι το url της κάθε σελίδας. Πχ. Το url http://www.ergasiaonline.gr/category/3-online-ergasia-steps/7-online-ergasia-proothisi-site/που βλέπετε αυτή τη στιγμή στο πάνω μέρος της σελίδας είναι πιο φιλικό έναντι του: http://www.ergasiaonline.gr/?p=123 που δημιουργείται αυτόματα κατά την κατασκευή της ιστοσελίδας. Θέλετε στο url, δηλαδή στο permalink, να εμφανίζονται οι λέξεις κλειδιά της ιστοσελίδας σας. Όταν το Google “βλεπει” τις λέξεις κλειδιά στο url, τότε θεωρεί ότι η ιστοσελίδα σας είναι πολύ σχετική με αυτές τις λέξεις κλειδιά, οπότε δίνει καλύτερη θέση στην ιστοσελίδα μας, στα αποτελέσματα αναζήτησης.
– Η ιστοσελίδα σας δεν πρέπει να περιέχει μόνο κείμενα, αλλά και άλλα multimedia όπως φωτογραφίες και βίντεο. Όταν βάζετε φωτογραφίες στην σελίδα σας πρέπει να ορίζετε και εκεί τίτλο και περιγραφή της φωτογραφίας, όπου να εμπεριέχονται τα keywords που έχετε στοχεύσει. (ιδιαίτερη προσοχή θέλει η συμπλήρωση του alt attribute όταν ανεβάζετε φωτογραφίες στο WordPress)
– Επιβάλλεται η εγκατάσταση στην ιστοσελίδα σας του Google Analytics( http://www.google.com/intl/el/analytics/) και Google sitemap (http://www.xml-sitemaps.com/). Και τα δύο μπορούν να εγκατασταθούν χρησιμοποιώντας οποιαδήποτε πλατφόρμα έχετε επιλέξει για να φτιάξετε την ιστοσελίδα σας. Ειδικά το Google Analytics είναι απαραίτητο καθώς βλέπετε αναλυτικά τα στατιστικά στοιχεία για την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας και μπορείτε να εντοπίσετε σε ποια σημεια της ιστοσελίδας σας μεταβαίνουν οι περισσότεροι επισκέπτες, από ποια χώρα προέρχονται, ποια σημεία της ιστοσελίδας “διώχνουν” τον επισκέπτη κτλ. Αυτά τα στοιχεία πρέπει να τα επεξεργάζεστε τακτικά για να κάνετε τις ανάλογες βελτιώσεις. Το Google Sitemap διευκολύνει τις μηχανές αναζήτησης να “χαρτογραφήσουν” την ιστοσελίδα σας.
– Τα keywords επιβάλλεται να εμφανίζονται και στους τίτλους των άρθρων που έχετε στην ιστοσελίδα σας, όχι μόνο στο κυρίως κείμενο των άρθρων.
– Το περιεχόμενο να είναι ΜΟΝΑΔΙΚΟ στο internet και όχι να κάνετε αντιγραφή – επικόλληση από άλλες ιστοσελίδες
– Η ιστοσελίδα σας να έχει αρκετό υλικό και όχι να είναι one-page site. Ιδιαίτερα στην αρχική σελίδα πρέπει να υπάρχει αρκετό υλικό και το βασικό σας Keyword να έχει την H1 tag Μορφοποίηση.
– Επιβάλλεται να υπάρχουν και links μέσα στην ιστοσελίδα σας που θα παραπέμπουν σε άλλα σημεία, εντός του χώρου της ιστοσελίδας σας. Για παράδειγμα εάν κάνετε κλικ στην λέξη SEO, θα προωθηθείτε σε άλλο χώρο στην ιστοσελίδα μας όπου εξηγούμε τι είναι SEO. Στην λέξη SEO έχουμε δημιουργήσει ένα hyperlink το οποίο παραπέμπει σε ένα άλλο σημείο της ιστοσελίδας μας.
SEO Off- Page
Οι ενέργειες που πρέπει να κάνετε εκτός της ιστοσελίδας σας αναφέρονται ως SEO Off-page. Ο κοινός σκοπός των ενεργειών SEO Off-page είναι να δημιουργήσετε “ποιοτικά” backlinks σε άλλες ιστοσελίδες. Τι είναι όμως το Backlink?
Backlink είναι ένα link για την ιστοσελίδα σας που βρίσκεται σε άλλη ιστοσελίδα στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα όταν γράφετε ένα άρθρο στο www.ezinearticles.com όπου έχετε ενσωματώσει ένα link που παραπέμπει στην ιστοσελίδα σας τότε θεωρείται ότι έχετε ένα backlink. Ένα από τα βασικά πράγματα που αξίζει της προσοχής σας είναι τα backlinks να βρίσκονται σε ποιοτικές ιστοσελίδες με high Page Rank. Για παράδειγμα ένα backlink από το ezinearticles.com (PR 6) έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από ένα backlink από την scooparticle.com που έχει PR 3. Επίσης έχει σημασία τα backlinks που θα δημιουργείτε να είναι dofollow, δηλαδή να εντοπίζονται πιο εύκολα από τις μηχανές αναζήτησης.
Δημιουργώντας Backlinks αυτό που πετυχαίνετε είναι δύο βασικά πράγματα:
1. Καλύτερο Google Page Rank και υψηλότερη θέση στις μηχανές αναζήτησης καθώς όταν το Google βλέπει πολλά και ποιοτικά backlinks για την ιστοσελίδα σας, τότε αξιολογεί πολύ καλύτερα την ιστοσελίδα με αποτέλεσμα να σας δίνει καλύτερη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης με βάση το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας.
2. Επιπλέον πηγές επισκεψιμότητας. Κάθε ένα backlink είναι και μία ξεχωριστή πιθανή πηγή επισκεψιμότητας, είναι ένας τρόπος να σας εντοπίσουν στο διαδίκτυο ο οποίος είναι δωρεάν!
Πως δημιουργείτε Backlinks?
Με πάρα πολλούς τρόπους μπορείτε να δημιουργήσετε Backlinks. Εδώ αναφέρουμε τους βασικότερους:
– Μέσω της στρατηγικής article marketing. (Επεξηγείται στην συνέχεια)
– Μέσω αποστολής comments που περιέχουν link για την ιστοσελίδα μας σε σχετικού θέματος blogs. Δηλαδή ψάχνουμε μέσω του Google για blogs που έχουν σχέση με το θέμα της ιστοσελίδας σας, και στέλνετε comments που εμπεριέχουν link για το site σας. Εξυπακούεται ότι τα comments πρέπει να είναι σχετικά με το άρθρο του blog που σχολιάζετε.
– Μέσω συμμετοχής σε forums που έχουν σχετικό θέμα με την ιστοσελίδα σας όπου κάνετε posts στα οποία βάζετε link για την ιστοσελίδα σας. Επίσης για να βρείτε σχετικά forums με το θέμα της ιστοσελίδας σας, ψάχνουμε μέσω Google. Στα forums μπορείτε να παραθέσετε το Link της ιστοσελίδας σας είτε στα posts είτε στην signature. Πάντα όμως να ακολουθείτε τους κανόνες του κάθε forum και να συνεισφέρετε αποτελεσματικά στην συζήτηση που συμμετέχετε στο forum ;ωστε να αυξήσετε την αξιοπιστία σας
– Μέσω δημιουργίας profile στους παρακάτω ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης, όπου στο profile σας εννοείται πως βάζετε ένα link για το site σας:
www.google.com (αφού δημιουργήσετε λογαριασμό εδώ , έπειτα ενημερώνετε το profile σας )
– Μέσω της δημιουργίας βίντεο για την ιστοσελίδα σας δημοσιευμένο στο Youtube και συνοδευόμενο από link για την ιστοσελίδα σας
– Μέσω καταχώρησης της ιστοσελίδας σας σε webdirectories (κυρίως όταν αυτά έχουν high PR). Web directories είναι οι κατάλογοι ιστοσελίδων, όπου εκεί καταχωρούνται οι ιστοσελίδες ταξινομιμένοι σε κατηγορίες ανάλογα με το περιεχόμενό τους. Για να δείτε πως είναι ένα web directory site μπορείτε να επισκεφτείτε και το www.greeklinks.de όπου καταχωρούνται ιστοσελίδες στα ελληνικά. Οι web directories που προτείνονται για καταχώρηση με υψηλό PR είναι οι παρακάτω:
http://www.scirus.com ( PR 9)
http://ww.dmoz.org (PR 8 )
http://scrubtheweb.com (PR 6)
http://bizweb.com (PR 6)
http://www.somuch.com (PR 5)
http://www.webworldindex.com (PR 5)
http://www.mavicanet.com (PR 5)
http://www.americasbest.com (PR 5)
http://www.busybits.com (PR 5)
http://www.iozoo.com (PR 5)
http://www.smartlinks.org (PR 4)
http://bestcatalog.net (PR 4)
Στις παραπάνω διευθύνσεις web directories, η καταχώρηση της ιστοσελίδας σας είναι δωρεάν. Υπάρχουν και directories με υψηλό PR που όμως επιβάλλεται κάποια συνδρομή. Επίσης για να αποφύγετε τον χρόνο που απαιτείται για να μπείτε σε ένα-ένα site και να καταχωρήσετε την ιστοσελίδα σας, μπορείτε να αναθέσετε σε άλλον να κάνει τις καταχωρήσεις αυτές. Μπορείτε να βρείτε στο Fiverr οικονομικές προτάσεις για καταχώρηση ιστοσελίδων στα web directories sites. Πιο επαγγελματικές λύσεις σε αρκετά οικονομικές τιμές μπορείτε να βρείτε και στην εταιρεία Submit Edge (PR 5) Μέσω της εταιρείας αυτής μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα κυριότερα Web Directories Sites με το Page Rank τους. Απλά αφού μπείτε στην αρχική σελίδα της Submit Edge επιλέγετε Directory Submission –> List of directories (δεν απαιτείται εγγραφή για την πρόσβαση στην λίστα αυτή)
Article Marketing
Article Marketing είναι η στρατηγική προώθησης ιστοσελίδων ή προϊόντων μέσω της συγγραφής άρθρων και της δημοσίευσής τους κυρίως σε Article Directories Sites (ιστοσελίδες που δημοσιεύουν άρθρα για κάθε είδους θέμα). Για παράδειγμα γράφετε ένα άρθρο για τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας (π.χ. alternative energy sources) και στο τέλος του άρθρου γράφετε : for more info about alternative energy sources click here: www.η ιστοσελίδα σας.com . Η στρατηγική article marketing είναι πάρα πολύ σημαντική και για να “ανεβείτε” στα αποτελέσματα αναζήτησης αλλά και για να αποκτήσετε επισκεψιμότητα (από τους αναγνώστες των άρθρων αυτών).
Δημοσιεύοντας το άρθρο σας σε αυτά τα sites αυτό που πετυχαίνετε είναι να έχετε ΔΩΡΕΑΝ επισκεψιμότητα στο site μας. Αυτά τα article directories sites είναι πολύ σημαντικά για το Google, πράγμα που πρακτικά σημαίνει πως όταν ένας χρήστης θέλει να βρεί πληροφορίες για οποιοδήποτε θέμα, τότε είναι πολύ πιθανό στις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης να εμφανιστούν αποτελέσματα που προέρχονται από τα sites αυτά. Για παράδειγμα όταν κάποιος βάλει στην μπάρα αναζήτησης του Google τη φράση “successful diet”, θα εμφανιστούν 137 εκατ. αποτελέσματα, στις 3 όμως πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων, δηλαδή στα πρώτα 30 αποτελέσματα εμφανίζεται άρθρο από το ezinearticles.com, από ένα site δηλαδή που είναι από τα πιο δημοφηλή article directories sites. Αυτό σημαίνει ότι δημοσιεύοντας τα άρθρα σας σε αυτά τα διάσημα article directories sites εξασφαλίζετε καλή επισκεψιμότητα του άρθρου σας η οποία προέρχεται από τις μηχανές αναζήτησεις, είναι δηλαδή δωρεάν .
Επίσης , οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σας από τα article directories sites είναι συνήθως πιο ποιοτικοί και πιθανοί αγοραστές. Δηλαδή εφόσον κάποιος επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας μέσω ενός άρθρου σας, αυτό συνήθως σημαίνει ότι ο αναγνώστης του άρθρου πραγματικά ενδιαφέρεται για το αντικείμενο του άρθρου και επισκέπτεται το Site που τον παραπέμπουμε για να ενημερωθεί περισσότερο. Από την άλλη μεριά κάθε είδους άλλη διαφήμιση πιθανόν να υστερεί ποιοτικά δεδομένου ότι ο χρήστης μπορεί να κάνει κλικ σε μια διαφήμισή που μπορεί να έχετε βάλει (μέσω google adwords) από στιγμιαίo ενδιαφέρον ή επειδή η εικόνα της διαφήμισης ήταν ελκυστική , ή για άλλο λόγο, ενώ ο αναγνώστης του άρθρου που θα κάνει κλικ στο Site τις περισσότερες φορές έχει διαβάσει το άρθρο και έχει ενδιαφερθεί ουσιαστικά για την πληρέστερη ενημέρωσή του (δεν κάνει δηλαδή μία στιγμιαία αντανακλαστική κίνηση επειδή είδε ένα ωραίο banner που πιθανόν να του έκανε εντύπωση).
Η συγγραφή ενός άρθρου μπορεί να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
– Είτε να ενημερώνει και να δίνει πληροφορίες για ένα θέμα και στο τέλος να παραπέμπει στο site σας για περισσότερες πληροφορίες
– Είτε να έχει τη μορφή ενός review για ένα προϊόν που θέλετε να προωθήσετε και παραπέμποντας στο προϊόν αυτό , να τύχετε της σχετικής προμήθειας
Πως γράφετε ένα ποιοτικό άρθρο;
Κατ’ αρχήν πριν γράψετε το άρθρο σας, ξεκαθαρίζετε το σκοπό του. Δηλαδή θα είναι άρθρο που θα παρέχει πληροφορίες για κάποιο θέμα και θα παραπέμπει στο site σας για επιπλέον ενημέρωση ή θα είναι ένα άρθρο για να παρουσιάσετε τα πλεονεκτήματα κάποιου προϊόντος και εν τέλει να παραπέμψετε τον αναγνώστη στην επίσημη ιστοσελίδα του προϊόντος για να το αγοράσει.
Αν ο σκοπός σας είναι ένα συγκεκριμένο προϊόν, τότε αυτό που πρέπει να προσέξετε είναι να αναφέρετε το όνομα του προϊόντος και στον τίτλο του άρθρου αλλά και αρκετές φορές μέσα στο περιεχόμενο του άρθρου . Αν ο σκοπός σας είναι να κατευθύνετε το κοινό στο site σας τότε πρέπει να εμπεριέχετε στο άρθρο σας τις λέξεις κλειδιά (keywords) που έχετε στοχεύσει. Τα keywords αυτά πρέπει να εμφανίζονται και στον τίτλο του άρθρου σας, και στο περιεχόμενο του άρθρου .
Για παράδειγμα αν θέλετε να γράψετε ένα άρθρο για rolex ρολόγια που είναι και το περιεχόμενο του site που θέλετε να προωθήσετε, τότε η έκφραση rolex watches πρέπει να εμπεριέχεται και στον τίτλο του άρθρου και στο κύριως σώμα του άρθρου ώστε οι μηχανές αναζήτησεις (google, yahoo, bing) να αναγνωρίσουν ότι το άρθρο σας έχει άμεση σχέση με το θέμα αυτό, δηλαδή με το rolex watches. Aλλιώς αν δουν οι μηχανές αναζήτησεις την φράση “rolex watches” μόνο μέσα στο κείμενο του άρθρου, μπορεί να το θεωρήσουν ως μια απλή αναφορά για τα rolex watches οπότε να μην το εμφανίσουν στα πρώτα αποτελέσματα.
Βασικό θέμα που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι όταν γράφετε ένα άρθρο και θέλετε να παραπέμψετε τον αναγνώστη του άρθρου στην ιστοσελίδα σας, δεν γράφετε για παράδειγμα “for more info click : http://www.ergasiaonline.gr Eίναι προτιμότερο να γράψετε «for more info click here» και επιλέγετε την λέξη here, έπειτα επιλέγετε το εικονίδιο αυτό:
που βρίσκεται στο μενού επιλογών. Επιλέγοντας το εικονίδιο αυτό, εμφανίζεται ένα καινούργιο πεδίο όπου εισάγετε την ιστοσελίδα σας δηλαδή το http://www.ergasiaonline.gr και αυτό που πετυχαίνετε είναι το εξής. Όταν κάνει κλικ ο αναγνώστης στην λέξη “here”, τότε μεταφέρεται αυτόματα στην ιστοσελίδα σας χωρίς όμως να έχει δει στο κείμενο το affiliate link σας παρά μόνο την λέξη “here”.
Αν δεν υπάρχει το εικονίδιο στο μενού επιλογών τότε την παραπάνω διαδικασία την κάνετε εύκολα μέσω ενός κώδικα. Δηλαδή γράφετε: <a href=”http://www.ergasiaonline.gr″>Click here! </a> και στον αναγνώστη εμφανίζεται μόνο το click here , στο οποίο αν κάνει κλικ, μεταβαίνει στην ιστοσελίδα σας. Δηλαδή γράφετε το εξής: <a href=”to link mas”> Click here! </a> Προσοχή, ο κώδικας να είναι γραμμένος ακριβώς όπως αναφέρεται παραπάνω! Στο σημείο που έχουμε γράψει click here! μπορείτε να γράψετε ότι άλλο θέλετε, αυτό που θα γράψετε εκεί, αυτό και θα εμφανίζεται όταν δημοσιεύσετε το άρθρο σας. Καλό είναι βέβαια να επιλέγετε «preview article» όταν υπάρχει αυτή η επιλογή, και να βλέπετε το άρθρο πριν δημοσιευτεί, ώστε να είσαστε σίγουροι ότι ο κώδικας έχει διαβαστεί σωστά. (Στο WordPress ο οποιοσδήποτε κώδικας προστίθεται αφού επιλέξετε πρώτα την HTML καρτέλα- Περισσότερες πληροφορίες για το WordPress εδώ )
Βασικά Χαρακτηριστικά ενός καλού άρθρου
– Η επικεφαλίδα του να προκαλεί ενδιαφέρον στον αναγνώστη.
– Να προκαλείται το ενδιαφέρον του αναγνώστη να μάθει περισσότερα για το θέμα που αναπτύσσεται ώστε να παρακινηθεί να κατευθυνθεί στο link που θέλουμε να προωθήσουμε.
– Να είναι ξεκάθαρο ότι αυτός που γράφει το άθρο, κατέχει το αντικείμενο καλά και παρουσιάζει το θέμα όλοκληρωμένα
– Να είναι γραμμένο με συστηματικό τρόπο. Για παράδειγμα, να έχει bullets σε κάποια σημεία, τα οποία βοηθούν τον αναγνώστη να επικεντρωθεί αμέσως στα κύρια σημεία του άρθρου.
– Να είναι συντακτικά και γραμματικά άριστο
– Να μην περιέχει πολλές επαναλήψεις λέξεων και νοημάτων για να μην είναι κουραστικό στον αναγνώστη
– Το μέγεθος του άρθρου να είναι περίπου 500 λέξεις
– Να εμπεριέχει αρκετές φορές αλλά όχι υπερβολικά τα keywords που έχουμε στοχεύσει.
– Να είναι διαιρεμένο σε παραγράφους
Για να δείτε καλογραμμένα άρθρα επισκεφτείτε τα άρθρα του Sean Mize : http://ezinearticles.com/?expert=Sean_R_Mize Έχει γράψει πάνω από 24.000 άρθρα στο ezinearticles και θεωρείται αρκετά έμπειρος στο θέμα αυτό . Περισσότερα για την συγγραφή άρθρων φιλικών στις μηχανές αναζήτησης μπορείτε να βρείτε εδώ: άρθρα SEO
Ύπάρχουν χιλιάδες article directories sites στο διαδίκτυο. Εννοείται πως επιλέγετε να δημοσιεύσετε τα άρθρα σας στα article directories sites που έχουν υψηλό PR και μεγάλη επισκεψιμότητα σύμφωνα με το alexa. Αυτά που προτείνονται είναι:
http://www.ezinearticles.com (PR 6)
http://www.articlebase.com (PR 6)
http://www.searchwarp.com (PR 5)
http://www.ideamarketers.com (PR 5)
http://www.articlealley.com (PR 5 )
http://www.buzzle.com (PR 5)
http://easyarticles.com (PR 4)
http://articlemarketer.com (PR 4)
http://www.goarticles.com (PR 3)
http://www.content-articles.com (PR 3)
http://www.businesstoolchest.com (PR 3)
Όταν γράφετε ένα άρθρο συνίσταται να φτιάχνετε και κάποιες παραλλαγές του χρησιμοποιώντας συνώνυμα ή συνώνυμες εκφράσεις, καθώς όταν το Google “βλέπει” πανοποιότυπο περιεχόμενο σε πολλές ιστοσελίδες, τότε δεν εφαρμόζονται οι κανόνες SEO. Δηλαδή σε κάθε article directory site όπου δημοσιεύετε το άρθρο σας, καλό θα είναι να υπάρχουν μικροδιαφοροποιήσεις στο περιεχόμενο του άρθρου.
Αυτό όμως που πρέπει να τονιστεί είναι ότι ποτέ δεν δημοσιεύετε άρθρο της ιστοσελίδας σας σε οποιαδήποτε άλλη ιστοσελίδα στο διαδίκτυο, ούτε σε article directory site ούτε με μικροδιαφοροποιήσεις. Αυτό που έχει μεγάλη σημασία για το Google είναι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας να είναι μοναδικό στο internet. Μπορείτε δηλαδή να γράψετε ένα άρθρο για την ιστοσελίδα σας και ένα διαφορετικό άρθρο με μικροδιαφοροποιήσεις για να δημοσιευτεί στα article directory sites.
Όπως αναφέραμε και στα web directories, έτσι και στα article directories sites, μπορείτε να αναθέσετε σε κάποιον να υποβάλλει τα άρθρα σας στα κυριότερα article directories sites. Αυτό συνίσταται όταν κάποιος δεν έχει τον χρόνο να κάνει εγγραφή σε καθένα από αυτά τα sites και έπειτα να καταχωρεί το άρθρο κάνοντας ταυτόχρονα και μικροαλλαγές ώστε να μην υπάρχει παντού πανομοιότυπο περιεχόμενο.
Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος δημιουργίας ποιοτικών backlinks
Συμπληρωματικά, υπάρχει και ένας άλλος τρόπος για να δημιουργήσετε backlinks για την ιστοσελίδα σας τα οποία θα σας φέρουν γρήγορα επισκεψιμότητα. Έστω ότι έχετε στοχεύσει στο keyword: alternative energy sources. Βάζετε λοιπόν το keyword αυτό στην μπάρα αναζήτησης του Google, και δίνετε έμφαση στα πρώτα 30 αποτελέσματα που θα εμφανιστούν. Δηλαδή κάνετε κλικ σε όλα τα πρώτα 30 αποτελέσματα και σε κάθε σελίδα που επισκέπτεστε ελέγχετε αν μπορείτε να προσθέσετε σε αυτή την ιστοσελίδα ένα backlink για το site σας.
Για παράδειγμα μπορεί μέσα στα πρώτα 30 αποτελέσματα να είναι κάποιο blog ή κάποιο forum, τότε στέλνετε ένα comment ή post αντίστοιχα, με ένα link για την ιστοσελίδα σας. Εκεί μπορείτε να γράφετε δύο- τρεις προτάσεις για τις alternative energy sources, που να ελκύουν το ενδιαφέρον του αναγνώστη και έπειτα να γράφετε: for more info click here: www.i istoselida sas.com Αυτό που θα καταφέρετε είναι: Μέσα στις ιστοσελίδες των πρώτων αποτελεσμάτων του Google, οι οποίες συγκεντρώνουν επισκεψιμότητα από τις μηχανές αναζήτησης για το keyword που έχετε επιλέξει, θα εμφανίζεται και ένα backlink δικό σας.
Αυτό σας εξασφαλίζει σχεδόν σίγουρη επισκεψιμότητα καθώς εφόσον το keyword έχει πολλές αναζητήσεις μηνιαίως, και δεδομένου ότι οι χρήστες του internet συνήθως πλοηγούνται στις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης, είναι πολύ φυσικό κάποιοι από αυτούς να κατευθυνθούν στην ιστοσελίδα σας μέσω του backlink που θα βρουν εκεί. Δηλαδή εκμεταλλεύεστε την ήδη υπάρχουσα επισκεψιμότητα σε αυτές τις ιστοσελίδες. Την ίδια διαδικασία μπορείτε να την κάνετε για πολλά σχετικά με το θέμα σας keywords καθώς τις περισσότερες φορές είναι διαφορετικά τα αποτελέσματα που εμφανίζονται. Για παράδειγμα μπορείτε να βάζετε στην μπάρα αναζήτησης του Google τις λέξεις ή φράσεις: alternative energy, alternative energy sources, alternative energy pros, renewable energy κτλ. Τεστάροντας τις πρώτες 30 ιστοσελίδες που εμφανίζονται για κάθε ένα keyword, εντοπίζετε που μπορείτε να βάλετε ένα link για την ιστοσελίδα σας.
Αντί για blog ή forum όπου μπορείτε να βάλετε link για την ιστοσελίδα σας, μπορεί να συναντήσετε στα πρώτα αποτελέσματα και μία οποιαδήποτε ιστοσελίδα που να δίνει δικαίωμα στους επισκέπτες της είτε να γράφουν άρθρα ( θα δείτε με μικρά γράμματα μία επιλογή: add an article ή write for us….) , είτε να γράφουν σχόλια για άρθρα που έχουν δημοσιευτεί εκεί (κάτω από τα άρθρα μπορεί να υπάρχει η επιλογεί post a comment). Εννοείται πως και σε αυτές τις περιπτώσεις είτε γράφετε άρθρο είτε στέλνετε ένα σχόλιο τα οποία θα παραπέμπουν στην ιστοσελίδα σας. Αυτός ο τρόπος δημιουργίας backlinks είναι ο πιο αποτελεσματικός και μπορεί να σας φέρει άμεσα πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας
Βέβαια δεν σημαίνει πως όλα τα backlinks που θα καταχωρήσετε για την ιστοσελίδα σας θα εγκριθούν. Δηλαδή αν για παράδειγμα επισκεφτείτε ένα blog με θέμα τις alternative energy sources και θέλετε κάτω από ένα άρθρο να δημοσιεύσετε ένα σχόλιο, υπάρχει πιθανότητα ο ιδιοκτήτης του blog να μην κάνει δεκτό το σχόλιό σας και τελικά να μην δημοσιευτεί το σχόλιο με το backlink. Για να αποφύγετε όσο αυτό είναι δυνατόν την απόρριψη του σχόλιού σας, προτείνεται το σχόλιο ( comment ) που θα κάνετε για ένα άρθρο να είναι σχόλιο με νόημα και να προσφέρει κάτι στο περιεχόμενου του άρθρου που σχολιάζετε, όχι δηλαδή να γράφετε σχόλια μόνο και μόνο για να δημιουργείτε backlinks ( αυτό θεωρείται spamming και γίνεται εύκολα αντιληπτό από τους ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων)
Κλείνοντας το κεφάλαιο προώθηση ιστοσελίδας μέσω SEO οφείλουμε να αναφέρουμε ότι ακόμη πιο αναλυτικές συμβουλές και οδηγίες, όπως και τα καλύτερα εργαλεία που μπορεί να βρει κάποιος για να κάνει επιτυχημένη προώθηση της ιστοσελίδας του μέσω SEO (είτε on-page είτε off-page) είναι συγκεντρωμένα στην ιστοσελίδα της Seomoz. Δεν είναι τυχαίο ότι το Seomoz έχει 250.000 μέλη παγκοσμίως και Google Page Rank 7 /10 Έχετε δωρεάν πρόσβαση σε αρκετό εκπαιδευτικό υλικό πάνω στο SEO αλλά αν εγγραφείτε στην εταιρεία, σας δίνονται και πολλά εργαλεία, όπως το keyword difficulty tool (που βοηθάει στο να στοχεύσετε στα σωστά keywords για να αποκτήσετε επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας) Επίσης ο Marc Ostrofsky (έχει πετύχει την μεγαλύτερη πώληση domain και κατέχει θέση στο βιβλίο Record Guiness) στο βιβλίο του “Get Rich Click” που είναι ένα από τα best sellers στο είδος του, αφιερώνει πολλές σελίδες για το πως μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει το Seomoz για να “κερδίσει” από αυτό. ( Το Seomoz, μπορεί κάποιος να το δοκιμάσει δωρεάν τον πρώτο μήνα, και έπειτα να διακόψει την συνδρομή του χωρίς καμία υποχρέωση)///
Διαφήμιση ιστοσελίδας επί πληρωμή
Εκτός από τους δωρεάν τρόπους προώθησης της ιστοσελίδας που αναφέραμε, υπάρχουν φυσικά και τρόποι να προωθήσετε την ιστοσελίδα σας πληρώνοντας κάποιο χρηματικό ποσό. Ο πιο διαδεδομένος τρόπος διαφήμισης της ιστοσελίδας επι πληρωμή είναι μέσω του Google Adwords. Το google adwords είναι η βασική πλατφόρμα του Google όπου δημιουργείτε την διαφήμιση της ιστοσελίδας σας. Η διαφήμιση σας προβάλλεται είτε δίπλα από τα αποτελέσματα αναζήτησης, όταν βάζει κάποιος στην μπάρα αναζήτησης του Google μία λέξη η οποία έχει σχέση με το θέμα της διαφήμισής σας, είτε σε ιστοσελίδες που έχουν εγκαταστήσει το Google Adsense. Το κόστος της διαφήμισής σας βασίζεται στα κλικ που κάνει κάποιος στην διαφήμισή και όχι από το πόσες φορές εμφανίστηκε η διαφήμιση. Ορίζετε εσείς το ποσό που μπορείτε να διαθέσετε την ημέρα σε διαφήμιση και η διαφήμισή σας προβάλλεται μέχρι να εξαντληθεί το ποσό αυτό. Εξηγούμε με ένα παράδειγμα…
Έστω ότι έχετε φτιάξει μια ιστοσελίδα που διαφημίζει ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα, και θέλετε να διαφημίσετε την ιστοσελίδα αυτή. Μέσω του Google Adwords φτιάχνετε μία διαφήμιση όπου γράφετε ώς τίτλο: Ξενοδοχεία στην Ελλάδα και ως υπότιτλο : Προσφορές για Ξενοδοχεία από όλη την Ελλάδα (π.χ)
Ξενοδοχεία στην Ελλάδα
www.η-ιστοσελιδα-σας.com
Προσφορές για ξενοδοχεία
από όλη την Ελλάδα
Αφού δημιουργήσετε την διαφήμιση αυτή, ορίζετε σε ένα πεδίο τις λέξεις κλειδιά – keywords. Όρίζετε για παράδειγμα τις λέξεις: ξενοδοχεία, προσφορές ξενοδοχείων, ξενοδοχεία Ελλάδα, φθηνά ξενοδοχεία κτλ.
Αυτό σημαίνει ότι η διαφήμισή μας θα εμφανιστεί όταν κάνει κάποιος αναζήτηση στο Google με κάποια από τις λέξεις αυτές. Δηλαδή αν βάλει κάποιος στην μπάρα αναζήτησης του google την φράση “φθηνά ξενοδοχεία”, είναι πιθανό να εμφανιστεί η διαφήμισή σας γύρω από τα αποτελέσματα αναζήτησης.
Στα σημεία που βλέπετε γύρω από τα αποτελέσματα αναζήτησης, εμφανίζονται πάντα διαφημίσεις σχετικές με τον όρο που βάζει κάποιος στην μπάρα αναζήτησης.
Όμως, η διαφήμιση που φτιάχνετε μέσω adwords δεν εμφανίζεται μόνο σε αυτήν την περίπτωση. Η διαφήμιση που φτιάξατε, μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε άλλη ιστοσελίδα στο internet αρκεί να ισχύουν δύο βασικές προϋποθέσεις. Ο δημιουργός της ιστοσελίδας να έχει ορίσει, σε ένα σημείο της ιστοσελίδας του να εμφανίζονται διαφημίσεις από το Google Adwords. Αυτό γίνεται με την εγκατάσταση του Google Adsense στην ιστοσελίδα του. Η δεύτερη προϋπόθεση είναι η ιστοσελίδα να περιέχει σχετικές λέξεις με τα keywords που έχουμε ορίσει ή ο χρήστης να έχει βάλει πρόσφατα στην μπάρα αναζήτησης του Google λέξεις σχετικές με τα keywords (ή να έχει πλοηγηθεί σε παρόμοιου περιεχομένου ιστοσελίδες). Δηλαδή, στο παράδειγμά μας, η διαφήμιση που δημιουργήσαμε είναι πιθανό να εμφανιστεί σε πολλές άλλες ιστοσελίδες που έχουν σχέση με ξενοδοχεία στην Ελλάδα (δηλαδή με τις λέξεις κλειδιά δηλαδή που ορίσαμε) και που έχουν εγκαταστησει το Google Adsense σε κάποια σημεία της ιστοσελίδας τους. Η διαφήμιση θα εμφανιστεί με την παρακάτω μορφή.
Όσο αφορά το κόστος διευκρινίζουμε τα εξής: Αυτό που πληρώνετε δεν είναι η εμφάνιση της αγγελίας σας αλλά τα κλικ που έγιναν στην διαφήμισή σας. (Pay Per Click). Αυτό σημαίνει ότι αν για παράδειγμα εμφανιστεί 100 φορές η διαφήμισή σας όταν κάποιοι έκαναν αναζήτηση για “ξενοδοχεία στην Ελλάδα” (μέσω Google) αλλά 10 χρήστες έκαναν κλικ στην διαφήμισή σας , εσείς θα πληρώσετε μόνο για τα 10 κλικ αυτά, και όχι για όλες τις φορές που εμφανίστηκε η διαφήμισή σας. Το γεγονός αυτό έχει το θετικό ότι πληρώνετε για τις διαφημίσεις που πραγματικά έφεραν επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας. Προφανώς, αυτοί που επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας μέσω του τρόπου αυτού, θα ενδιαφέρονται σοβαρά για το θέμα της ιστοσελίδας σας, αφού γνωρίζουν από πριν τι είδους σελίδα θα επισκεφτούν κάνοντας κλικ στην διαφήμιση μας. Αυτοί θεωρούνται στοχευμένοι επισκέπτες. Φυσικά δεν σημαίνει αυτό ότι δεν θα πληρώσετε για κλικς που έκαναν κάποιοι από απλή περιέργεια!
Το κόστος του κάθε κλικ ορίζεται από το Google βάσει ανταγωνισμού. Εσείς ορίζουμε τον ημερήσιο προϋπολογισμό σας και το μέγιστο ποσό που διατίθεστε να πληρώσετε για κάθε κλικ και όταν εξαντληθεί το ποσό που έχετε ορίσει για την ημερήσια διαφήμισή σας, τότε σταματά να προβάλλεται η διαφήμιση αυτή. Το ποσό προπληρώνεται. Δηλαδή αν έχετε ορίσει προϋπολογισμό 5 ευρώ την ημέρα και αν το κόστος του κλικ έχει οριστεί στα 0,25 λεπτά. αυτό σημαίνει ότι αν κάνουν κλικ στην διαφήμισή μας 20 χρήστες , έπειτα σταματά να προβάλλεται η διαφήμιση για την ημέρα εκείνη.
Περίπου με τον ίδιο τρόπο μπορείτε να προβάλλετε διαφημίσεις στο Facebook. Εκτός από αυτόν τον τρόπο διαφήμισης, μπορείτε να δημιουργήσετε μία διαφήμιση σε μία συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Για παράδειγμα, αν έχετε εντοπίσει μία ιστοσελίδα που έχει πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα και πιστεύετε ότι μπορείτε να “εκμεταλλευτείτε” την επισκεψιμότητα αυτή, τότε στέλνετε e-mail στον ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας και του ζητάτε το κόστος για να τοποθετήσετε μία διαφήμηση στην ιστοσελίδα του. Σε αυτήν την περίπτωση , το κόστος ορίζεται από τον ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας και δεν έχει σχέση με το πόσα κλικ θα γίνουν στην διαφήμισή σας.
Επίλογος
Αφού λοιπόν μελετήσετε και τα 7 βήματα εργασίας με τις παραπομπές τους, θέλουμε να επανλάβουμε πως δεν πρόκειται για τεχνική γρήγορου κέρδους αλλά για μία μορφή εργασίας που κάνουν χιλιάδες άνθρωποι παγκοσμίως είτε ως κύριο επάγγελμα είτε ως δεύτερη εργασίας. Όλες οι τεχνικές που αναφέρονται είναι δοκιμασμένες για την απόδοσή τους.
Είναι αυτονόητο ότι το περιεχόμενο της εργασίας αυτή δεν δύναται να εξαντληθεί στα 7 βήματα εργασίας. Ο βασικός κορμός βέβαια είναι αυτός που παρουσιάζεται στα βήματα εργασίας αλλά οι παράμετροι του κάθε βήματος είναι αρκετοί. Αυτός είναι ο λόγος που στην ενότητα “ενημερώσεις” θα προστίθεται τακτικά νέο βοηθητικό υλικό που μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμο. Μπορείτε να εγγραφείτε στο newsletter μας και να ενημερώνεστε τακτικά για νέο ενημερωτικό υλικό.
Μπορεί να απαιτείται λίγος χρόνος στην αρχή για την δημιουργία της πρώτης ιστοσελίδας αλλά αν κάποιος μάθει καλά την διαδικασία, μπορεί να δημιουργήσει πολλές ιστοσελίδες και να αυξήσει κατά πολύ τις πηγές εισοδήματός του. Άλλωστε τα περισσότερα εργαλεία που αγοράζει κάποιος για την δουλειά αυτή (π.χ. hosting) μπορεί να τα χρησιμοποιήσει για πολλές ιστοσελίδες.
Επίσης, όπως παρατηρήσατε για να πετύχει κάποιος σε αυτή τη δουλειά θα χρειαστεί να κάνει κάποια βασικά έξοδα που κυμαίνονται ανάλογα με τον χρόνο που έχει στην διάθεσή του ο καθένας να αφιερώσει, τις γνώσεις της Αγγλικής γλώσσας κτλ. Αυτό που προτείνουμε όμως, είναι να μην ξοδέψετε ούτε ένα ευρώ αν δεν έχετε κατανοήσει πλήρως όλα τα βήματα εργασίας και δεν είστε αποφασισμένοι να αφιερώσετε χρόνο και να εργαστείτε σοβαρά πάνω στη δουλειά αυτή. Δεν είναι καιρός να πειραματιζόμαστε με τα χρήματά μας που βγάζουμε με πολύ κόπο!
Καλή επιτυχία!